باید و نباید های جراحی دندان عقل

این سوال برایتان پیش آمده، که اگر دندان عقل را باید کشید اصلا چرا رشد می کند؟ یا سوالاتی از قبیل اینکه اگر دندان عقل سالم بود باز هم باید آن را کشیده شود؟ و سوالات متداول دیگر درباره دندان عقل. در ادامه نکاتی را درباره دندان عقل می خوانید.

دندان عقل که اغلب ما مشکلات ناشی از عفونت ، درد، شکستن و غیره آن را به وفور تجربه کرده ایم، دندان آسیاب سوم است که آخرین دندان در هر قوس فکی می باشد. این دندان به علت اینکه در انتهای فک قرار دارد عموما بهداشت آن رعایت نشده و بیشترین مشکلات از همین علت نشات می گیرد. دندان عقل می تواند به شکل نهفته، نیمه نهفته و کامل رشد کند، که افراد در هر یک از این شرایط برای خارج کردن دندان عقل خود  باید روشی خاصی را انجام دهند. دندان عقل عموما در بازه سنی۱۷ تا ۲۵ سالگی رشد کرده ولی امکان رشد زودتر نیز وجود خواهد داشت.

اگر خواهان کشیدن و یا جراحی دندان عقل خود هستید، پیشنهاد می کنیم درباره انجام جراحی دندان عقل توضیحات دکتر ندا هادی جراح و  دندانپزشک زیبایی را دنبال کنید:

دندان عقل

دندان عقل آخرین دندان رشد کرده در فک است. این دندان اغلب به شکل کج ، مایل ، و یا چرخیده رشد کرده و همین امر موجب آزار افراد می شود.

مشکلاتی که دندان عقل ایجاد خواهد کرد

دندان عقل به علت موقعیت نامناسب آن در دهان باعث به وجود آمدن مشکلات بسیاری می شود. از جمله:

عفونت : اگر دندان عقل نروییده باشد ممکن است عفونی شده و این عفونت به سایر نقاط فک انتقال یابد و اگر دندان عفونت کرده چرک داشته باشد با خارج شدن چرک  مزه و بوی دهان تغییر بدی خواهد کرد.

تراکم بالای دندان: همانطور که گفته شد به علت موقعیت این دندان در دهان واین نکته که دندان عقل آخرین دندان روییده در دهان است بعد از رویش به دندان های جلویی فشار وارد کرده و موجب تراکم و بهم خوردن نظم دندان ها می شود.

آسیب به دندان های کناری : اگر نتوان بهداشت دندان های عقل را بخاطر در دسترس نبودن آن رعایت کرد،  امکان باقی ماندن غذا در لای دندان های کناری وجود دارد که همین موضوع به پوسیدگی دندان های کناری کمک می کند .

ضعیف شدن فک : دندان عقل اگر نهفته باشد باعث ضعف و در مواقعی باعث شکستن فک نیز می شود.

دکتر ندا هادی، دندانپزشک زیبایی در تهران می باشند. ایشان با استفاده از تجهیزات مدرن و روش های نوین عرصه ی دندانپزشکی آماده ی ارائه ی خدمات به شما عزیزان می باشد. راه های برقراری ارتباط با ایشان:

شماره های تماس: ۰۲۱۲۲۸۶۹۸۴۰  –  ۲۶۷۰۲۷۸۷

صفحه اینستاگرام

بهترین سن برای جراحی دندان عقل

چگونگی جراحی دندان عقل

اگر دندان عقل رشد کرده و از لثه خارج شده باشد، بعد از بی حسی دندانپزشک بافت همبند دندان را شل کرده تا دندان لق شود و در آخر دندانپزشک با ایجاد بی حسی، دندان عقل را از دندان خارج می کند، اما اگر دندان عقل نهفته باشه پروسه جراحی کمی متفاوت خواهد شد، به صورتی که بعد از بی حسی دندانپزشک روی لثه را برشی کوچک زده و بعد از پیدا کردن دندان آن را خارج می کند، در انتها نیز جای خالی را بخیه می زند.

آیا حتما باید دندان عقل را کشید ؟

باید بدانید اگر دندان عقل شما سالم بوده و و کارکردی به مانند کارکرد دیگر دندان هایتان دارد، بر خلاف باور عموم نیازی به کشیدن و یا جراحی دندان عقل  نیست.

شما می توانید با مراجعه به دندانپزشک خوب در تهران ، جراحی بدون درد و راحتی را تجربه کنید.