جراحی زیبایی لثه

به طور معمول در حالت عادی وقتی فرد لبخند می زند باید دو میلیمتر از لثه فک بالا مشهود باشد اما برخی افراد هنگام صحبت یا لبخند میزان بیشتری از لثه آنها نمایان و مشخص می شود. اگر پزشک تشخیص دهد مشکل اصلی بخاطر کوتاه یودن تاج دندان ها است از درمان های دندان پزشکی و زیبایی استفاده می کند که به اصطلاح اصلاح طرح لبخند نامیده می شود که طی آن از درمان های مختلفی مانند کامپوزیت ونیر، لمینت دندان و پروتزهای دندانی استفاده می کند تا طول تاج دندان را کمی بلندتر شود. اما اگر مشکل اصلی اندازه لثه باشد می بایست از درمان های جراحی زیبایی لثه استفاده شود و طول تاج دندان با کاهش ارتفاع لثه بیشتر شود .

برای مشاوره و تعیین وقت قبلی از دکتر ندا هادی، با شماره های زیر و پیج اینستاگرام ارتباط برقرار کنید. شماره های تماس : ۰۲۱ ۲۲۸۶۹۸۴۰ – ۰۲۱ ۲۶۷۰۲۷۸۷

چه کسانی کاندیدای جراحی لثه ای هستند؟

افرادی که به جراح فک و صورت ارجاع داده می شوند افرادی هستند که ارتفاع فک ، صورت یا ارتفاع لثه های بالای آنها بلندتر است که در این افراد بایست جراحی لثه، جراحی زیبایی دندان پزشکی صورت گیرد و طول تاج دندان آنها نیز اصلاح شود. در برخی از افراد کوتاه بودن لب بالایی این حالت را باعث می شود در برخی هم افزایش ارتفاع استخوان و بلند بودن بیش از حد استخوان فک بالا در برخی هم ارتفاع لثه بیش از حد باعث ایجاد لبخند لثه ای می شود. در افرادی که مشکل بلند بودن فک بالا را دارند هنگام لبخند لثه های آنها بسیار مشخص می شود، هنگام خواب با دهان باز میخوابند و تنفس دهانی دارند و برخی هم دهان خود را به سختی می بندند و در پی آن ممکن است به بیماری های لثه ای دچار شوند.

علت لبخند لثه ای

شایع ترین علت گامی اسمایل یا لبخند لثه ای ژنتیکی می باشد . احتمالا در بستگان این افراد این مشکل وجود دارد و نمی توان گفت علت اجتماعی و محیطی باعث ایجاد این حالت شده است.

جراحی زیبایی لثه

درمان لبخند لثه ای

برای درمان هر مشکلی ابتدا علتی که باعث بروز این مشکل شده است، تشخیص داده می شود، بنابراین با تشخیص درست عملا درمان درستی هم انجام می شود. زمانی که پزشک تشخیص می دهد فردی گامی اسمایل است یعنی لبخند لثه ای دارد ابتدا باید به دنبال علت بگردد. در طی جراحی لثه ناحیه لثه بی حس می شود مقداری از لثه برداشته می شود و اگر نیاز باشد مقداری از استخوان اطراف تاج دندان هم برداشته می شود که معمولا پزشکان جراحی فک و صورت اینکار را انجام می دهند. اگر پزشک پس از معاینه تشخیص دهد مشکل گامی اسمایل به علت کوتاه بودن ارتفاع لب بالا است مجبور می شود از دو تکنیک اصلی جراحی جهت افزایش طول لب و تزریق بوتاکس استفاده می کند. اما اگر تشخیص مشکل اسکلتی فک را بدهد از درمان های جراحی کمک می گیرد. در درمان جراحی با کمک تکنیک های های مختلف از داخل دهان فک بالا برش داده می شود و در ارتفاع مورد نظر قرار می گیرد طی این جراحی علاوه بر اینکه مشکل تنفس دهانی بیمار کمتر می شود، مشکل باز بودن دهان بیمار در حالت عادی یا در حالت خواب بهبود پیدا می کند و از نظر زیبایی هم حالت گامی اسمایل یا لبخند لثه ای بیمار رفع می شود.