جراحی لثه

لثه ها وظیفه پوشاندن نواحی حساس دندان مانند ریشه و عصب آن را بر عهده دارند. عوامل زیادی باعث از بین رفتن لثه یا بیماری هایی مانند التهاب لثه می شود. هدف اصلی جراحی لثه نجات دندان می باشد. روش های مختلفی جهت درمان لثه وجود دارد که انتخاب آن وابسته به میزان سطح سلامت افراد و عامل به وجود آورنده بیماری می باشد.

آیا جراحی لثه درد دارد؟ جراحی لثه چگونه انجام می شود؟

برای مشاوره و تعیین وقت قبلی از دکتر ندا هادی دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی، با شماره های زیر و پیج اینستاگرام ارتباط برقرار کنید. شماره های تماس : 021 22869840 – 021 26702787

چگونگی انجام جراحی لثه

قبل از شروع جراحی دندانپزشک دندان ها را تمیز می کند و ناحیه مورد نظر را  بی حس می کند. سپس پوشش لثه توسط جراح بالا کشیده می شود تا بخش های زیرین آن نمایان شود. یخش هایی که دچار عفونت شده اند تراشیده می شود تا باکتری های مضری که ممکن است در آن بخش رشد و تکثیر پیدا کنند از بین برود. پس از اتمام جراحی پوشش لثه در محل خود بخیه می شود اکثر موارد از بخیه های جذبی برای اینکار استفاده می شود.

چه زمانی از پیوند لثه استفاده می شود؟

• مواردی که لثه چسبنده کافی اطراف دندان ها وجود ندارد.
  • برای پیشگیری از تحلیل لثه ای که در آینده ممکن است به وجود آید.
  • در مواردی که دندان دچار تحلیل لثه شده است و انجام جراحی زیبایی لثه به خاطر موارد زیبایی و یا حساسیتی که بیمار دارد جراحی لثه انجام می شود
  • ظاهر شدن ریشه دندان

انواع جراحی لثه

• جراحی پیوند لثه
  • جراحی فلپ
  • جراحی استخوان
  • جراحی افزایش طول تاج دندان
جراحی لثه

مراقبت های بعد از جراحی لثه

بافت لثه به دلیل پایانه های عصبی زیادی که در خود دارد بسیار حساس می باشند. افراد پس از جراحی ممکن است درجاتی از درد متوسط تا شدید را تجربه کنند. این مشکل با مصرف داروهای ضد درد کوتاه مدتی که در بازار وجود دارند برطرف می شود. این درد تا 3 روز طبیعی می باشد اما اگر بعد از سه روز بیشتر این درد ادامه پیدا کرد، بیمار باید توسط جراح مورد بررسی قرار گیرد. بخیه های زده شده در لثه یا جذبی هستند و یا باید بعد از 10 روز کشیده شوند. رعایت بهداشت دهان و دندان باید به خوبی انجام شود . استفاده از دهانشویه های ضدمیکروبی جهت کاهش احتمال عفونت الزامی می باشد. بعد از جراحی لثه دندان ها به شدت به گرما و سرما حساس می باشند بنابراین باید برای مصرف نوع مواد غذایی و نوشیدنی ها حتما با پزشک جراح و دندانپزشک مشورت نمود.

پیشگیری از بیماری های لثه

بیماری لثه معمولا به دلیل رشد بیش از حد باکتری و پلاک های دندانی می باشد. در بسیاری از موارد با رعایت بهداشت دهان و دندان مانند استفاده از نخ دندان در طول روز و مسواک می توان از روند پیشرفت این بیماری جلوگیری کرد.

دکتر ندا هادی

خانم دکتر ندا هادی جراح و دندانپزشک زیباییدر سال 1386 فارغ التحصيل شده اند و در طول دوره تحصيل جزء رتبه هاى برتر دانشگاه بودند. از سال ١٣٨٧ مطب خود را اندازى كردند و ده سال سابقه فعالیت در مطب دارند. ایشان همچنین موفق به اخذ تعداد زيادى گواهينامه ( سرتيفيكت) از معتبرترين مراكز دانشگاهى داخل و خارج كشوردر زمينه هاى مختلف دندانپزشكى مثل زيبايى ، پروتز ، ايمپلنت و جراحى لثه شده اند.

دو × یک =