امتیاز دهید :
روش های قطعی درمان لبخند لثه ای

روش های قطعی درمان لبخند لثه ای

هنگامی که در مواقع لبخند زدن، بافت لثه بیش از حد ظاهر شود به آن لبخند لثه ای گفته می شود، و این مورد ممکن است روی اعتماد به نفس افراد در هنگام لبخند زدن تاثیر بگذارد و به همین دلیل بسیاری از افراد لبخند لثه ای را به عنوان یک مشکل و عارضه می دانند و سعی می کنند هنگام خندیدن دهان خود را بسته و یا تنها به لبخند زدن اکتفا کنند، این معضل دلایل مختلفی از قبیل رشد دندان ها که در دوران کودکی تغییر یافته است، حرکت رو به پایین دندان های بالا یا رشد بیش از حد استخوان فک فوقانی، · عضلات کوتاه یا بیش از حد فعال لب فوقانی، که لب را به سمت بالا می برد را دارد. خوشبختانه، امروزه روش های مختلفی برای درمان لبخند لثه ای وجود دارد و دیگر باید به این افراد بگوئیم که لبخند لثه ای ها لبخندتان را پنهان نکنید!

روش-های-درمان-لبخند-لثه-ای

در این نوشته قصد داریم به توضیحاتی در مورد روش های درمان این مشکل بپردازیم، با ما همراه باشید.

اهمیت درمان لبخندهای لثه ای

اگر شما نیز دارای لبخند لثه ای هستید، مراجعه به دندانپزشک متخصص و نیز مشاوره در مورد وضعیت شما امری ضروری است، زیرا آن ها علت دقیق مسئله را تشخیص داده و بهترین گزینه درمانی را تعیین می کنند. با درمان لبخند لثه ای می توان به افزایش اعتماد به نفس و همینطور افزایش زیبایی لبخند کمک بسیار زیادی کرد بنابراین افرادی که به زیبایی دندان ها و لبخند خود اهمیت می دهند باید برای درمان این مشکل اقدام کنند، به طور کلی درمان هایی نظیر افزایش طول تاج دندان، جراحی زیبایی لثه، تزریق بوتاکس و ارتودنسی وجود دارد. که در ادامه تمام این موارد را بررسی خواهیم کرد.

زیاد کردن طول تاج دندان

در صورتی که علت ایجاد لبخند لثه ای عدم رویش برخی از دندان ها باشد می توان با استفاده از روش افزایش طول تاج دندان این مشکل را برطرف کرد که این روش شامل از بین بردن بافت بیش از حد لثه  یا حتی استخوان برای نمایان کردن بیشتر تاج دندان و خارج کردن دندان نهفته و نیمه نهفته می باشد. و سپس با جراحی لثه سطح آن را بالاتر خواهند برد.. این کار توسط متخصص جراح و دندانپزشک زیبایی باید انجام شود.

افزایش-طول-تاج-دندان

جراحی لثه

این جراحی شامل دو بخش جراحی لثه (برداشتن بافت اضافی لثه) و جراحی استخوان (برداشتن استخوان اضافی و شکل دادن به استخوان فک)می باشد. که روشی کم تهاجمی شناخته شده و با حذف بافت اضافی لثه منجر به عقب رفتن خط لثه و نمایان شدن دندان ها خواهد شد. اینکه نیاز به تکمیل هر دو مرحله است یا خیر، به شرایط هر بیمار و میزان لثه اضافی بستگی دارد.

شما را به مشاهده ویدئوی ذیل که شامل جراحی لبخند لثه ای می باشد دعوت می نمائیم. شما می توانید بعد از مشاهده ویدئو آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

00:32
truncate dir-rtl

جراحی لبخند لثه

تزریق سم بوتولینوم (بوتاکس)

هنگامی که صحبت از سم بوتولینوم (bt)  یا همان بوتاکس به میان می آید، ممکن است تصویری جهت صاف کردن خطوط و چین و چروک های صورت در ذهن شما پدید آید.  با این حال بوتاکس دارای بسیاری از کاربردهای پزشکی دیگر، مانند درمان لبخند لثه ای نیز می باشد.

تزریق بوتاکس برای افرادی که به دلیل عضلات لب بیش فعال، لبخند لثه ای دارند، می تواند مفید واقع شود. در این شرایط برای محدود کردن بیش از حد انقباض عضلات لب فوقانی، سم بوتولینوم در دوزهای کم تزریق می شود، که می تواند اثری مطلوب داشته باشد. این روش درمانی معمولاً سه تا شش ماه طول می کشد و باید هر شش ماه تا یک سال نیز تکرار شود. این روش باید توسط بهترین دندانپزشک و متخصص انجام این کار انجام شود.

درمان ارتودنسی

باید بیان کنیم که اگر یک لبخند لثه ای به دلیل حرکت به سمت پایین دندان های بالا یا رشد بیش از حد استخوان فک فوقانی ایجاد شود، ممکن است توسط یک متخصص ارتودنتیست، با روش ارتودنسی که در این روش با فشار آوردن دندان به سمت بالا این مشکل رفع خواهد شد.

درمان-ارتودنسی-

روکش ونیر

اگر علت ایجاد لبخند لثه ای تحلیل یا سایش مینای دندان ها باشد که منجر به کاهش طول دندان ها می شود، می توان برای درمان آن از روکش ونیرها مانند کامپوزیت یا لمینت استفاده کرد  که انتخاب هر کدام از این موارد به شرایط و تجویز دندانپزشک بستگی خواهد داشت.

برای انجام کامپوزیت نیازی به تراش دندان ها نبوده و اگر هم بنابر شرایطی نیاز باشد مقدار تراش بسیار کم می باشد ولی برای انجام لمینت دندان نیاز به تراش دادن دندان ها است که همین موضوع باعث می شود تا لمینت برگشت ناپذیر باشد و نتوان آن را در آینده به طور کامل برداشت.

جراحی لب بالا

در صورتی که علت بروز لبخند لثه ای بالا رفتن بیش از حد لب بالا یا کوتاهی آن در هنگام لبخند زدن باشد، می توان با جراحی لب بالا و بریدن عضلات بالابرنده ی لب بالا این مشکل را رفع کرد. تنها باید به این نکته توجه داشته باشید که این روش تهاجمی بوده و دوره نقاهت طولانی تری نسبت به روش های دیگر دارد.

جراحی-لب-بالا

جراحی فک بالا

یکی از درمان های دیگری که برای لبخند لثه ای در صورتی که علت بروز آن رشد بیش از حد فک بالا باشد وجود دارد، جراحی فک بالا می باشد که با انجام این جراحی می توان فک بالا را کوتاه کرده و همچنین به سمت جلو آن را حرکت داد و پس از اعمال تغییرات توسط صفحه ها و پیچ هایی فک را ثابت خواهند کرد و برای تمام عمر در بدن فرد باقی خواهد ماند، و باید به این نکته اشاره کرد که این جراحی تحت بیهوشی عمومی انجام شده وبه دلیل اینکه برش ها همه داخل دهان انجام می شود بنابراین هیچ جای زخمی بر روی صورت باقی نخواهد ماند.

جراحی-فک-بالا

پس از اتمام جراحی و بخیه خوردن دوباره استخوان ها به یکدیگر جوش خورده و متصل می شوند و فک مانند گذشته عملکرد و استحکام خود را به دست خواهد آورد.

هزینه درمان لبخند لثه ای

هزینه درمان این مشکل به عوامل مختلفی از قبیل شرایط بیمار، میزان اصلاح لبخند لثه ای، علت ایجاد لبخند لثه ای، تجربه و تخصص دندانپزشک، درمان های هم زمان دیگری مانند روکش دندان و … بستگی دارد، و برای هر فردی متفاوت می باشد بنابراین باید برای اطلاع از هزینه دقیق درمان لبخند لثه ای به کلینیک دندانپزشکی مراجعه کنید.

هم چنین به این نکته توجه داشته باشید در صورتی که برای درمان نیاز به اصلاح کل خط لثه و یا پیوند لثه باشد هزینه ها افزایش خواهد کرد.

خلاصه

در نهایت اگر لبخند لثه ای دارید و تمایل دارید تحت درمان قرار بگیرید با بهترین دندانپزشک زیبایی در تهران صحبت کنید. توجه داشته باشید که دندانپزشک متخصص بسته به علت لبخند لثه ای شما مناسب ترین گزینه درمانی را توصیه می کند.

اغلب بیماران با ترکیبی از روش های درمانی به بهترین نتایج دست خواهند یافت. این مهم است که بدانید چه موقع برای مشاوره به یک دندانپزشک با تجربه مراجعه کنید. دکتر ندا هادی معتقد است که تشخیص صحیح در این موارد ضروری می باشد و با این کار مشخص می شود که کدام روش درمانی، مناسب ترین راه برای حل این عارضه می باشد.

دکتر ندا هادی

خانم دکتر ندا هادی جراح و دندانپزشک زیبایی در سال 1386 فارغ التحصيل شده اند و در طول دوره تحصيل جزء رتبه هاى برتر دانشگاه بودند. از سال ١٣٨٧ مطب خود را اندازى كردند و پانزده سال سابقه فعالیت در مطب دارند. ایشان همچنین موفق به اخذ تعداد زيادى گواهينامه ( سرتيفيكت) از معتبرترين مراكز دانشگاهى داخل و خارج كشوردر زمينه هاى مختلف دندانپزشكى مثل زيبايى ، پروتز ، ايمپلنت و جراحى لثه شده اند.

پاسخ

مدت زمان مطالعه ۶ دقیقه
Call Now Button
مسیر یابی با Waze