امتیاز دهید :
مراحل ایمپلنت دندان

مراحل ایمپلنت دندان

آشنایی با نحوه ایمپلنت

بسیاری از افراد در اثر پوسیدگی شدید و یا حادثه ای دندان خود را از دست می دهند، ایمپلنت یا فیکسچر دندان می تواند جایگزین بسیار خوبی برای دندان از دست رفته فرد باشد، فیکسچرها قطعاتی هستند که در اندازه دندان های طبیعی می باشند. ایمپلنت دندان به واسطه ی ابزار بسیار دقیقی ساخته می شود علاوه بر این ماده ای که در ساخت ایمپلنت دندان استفاده می شود تیتانیوم است که فلزی با کیفیت و مناسب می باشد و با بدن انسان سازگاری دارد، در نتیجه هنگام تماس با بدن و استخوان هیچ گونه واکنش آلرژیک به وجود نمی آید. لازم است بدانید که رعایت بهداشت عمومی دهان و دندان در بالا بردن عمر ایمپلنت تاثیر بسیاری دارد همچنین ایمپلنت ها به طرح لبخند بهبودی بسیاری می بخشند.

در ادامه با مراحل ایمپلنت دندان آشنا خواهید شد، این گونه می توانید با اطمینان خاطربه انجام این روش بپردازید.

مراحل ایمپلنت دندان

  • مشاوره اولیه دندانپزشکی ایمپلنت

اولین قدم برای انجام ایمپلنت دندان این است که فرد با دندانپزشک ایمپلنت خود مشورت کند. در طول این مشورت ، آنها بررسی های دقیق را انجام می دهند و یک رادیوگرافی اشعه ایکس از دهان فرد انجام می گیرد.

پس از آن که ، دندانپزشک با فرد درباره برنامه درمان، مراحل و زمان بندی و آنچه در طول بهبودی انجام می شود، صحبت می کند فرد می تواند در مورد این که آیا نیاز به یک پیوند استخوان دارد یا نه مشورت کند.

  • کشیدن دندان و پیوند استخوان

اگر فرد پیوند استخوانی داشته باشد، قبل از این که فک او برای اولین ایمپلنت آماده شود، 4 تا 12 ماه طول می کشد. این زمان اجازه می دهد تا استخوان به خوبی ترمیم شود.

  • قرارگیری ایمپلنت

پس از پیوند استخوان فرد می تواند برای کاشت ایمپلنت آماده شود،  پیچ فلزی که وارد استخوان می شود و به عنوان لنگر برای کل پروتز عمل می کند. این کار1-2 ساعت زمان می برد و فرد به علت بیهوشی، تمام زمان عمل را می خوابید.

پس از قرارگیری ایمپلنت در استخوان، زمان نقاهت می تواند حدود 5 ماه برای فک پایین 7 ماه برای فک بالا باشد. هنگامی که دهان فرد بهبود می یابد، برای مرحله بعدی آماده خواهد شد.

  • قرار دادن تاج موقت در دهان

پس از اینکه ایمپلنت ها به استخوان وصل می شوند، مرحله بعدی انجام می گردد که شامل قرار دادن یک هیلینگ کپ و احتمالا تاج موقت است.

دندانپزشک تاج موقت یا هیلینگ کپ را بر روی سر ایمپلنت قرار می دهد این کار کمک می کند تا بافت لثه تا حدودی بهبود یابد. هیلینگ کپ یک قطعه فلزی است که لثه ها را از ایمپلنت دور نگه می دارد و باید برای مدت 10-14 روز برسر ایمپلنت ها نگه داشته شود و پس از طی این مدت دندانپزشک آن را حذف می کند و مرحله ی بعدی را انجام می دهد.

  • قرار دادن Abutment در ایمپلنت دندان

Abutment قسمتی است که به ایمپلنت پیچ می شود و از تاج نگهداری می کند. سپس یک تاج موقت کار گذاشته می شود در حالی که بافت دوره بهبودی را طی می کند واین بافت در اطراف دندان مصنوعی، مانند دندان های طبیعی شما شکل می گیرد. فرد باید تاج موقت را برای چهار تا شش هفته نگه دارد تا در طی این مدت زمان، تاج دایمی فرد ساخته شود.

  • تاج قابل جابه جایی برای ایمپلنت دندان

دندان مصنوعی قابل جابه جایی ، سفید که با مواد پلاستیکی صورتی رنگ برای شبیه سازی دندان طبیعی و بافت لثه است گذاشته می شود که این دندان مصنوعی معمولا روی یک قالب فلزی نصب می شود و  به این معنا است که فرد  می تواند آن را برای تمیز کردن روزانه آن را از دهان خود خارج کند.

  • قرار گیری تاج ثابت برای ایمپلنت دندان

در یک تاج ثابت، دندان مصنوعی با پیچ به abutment  متصل می گردد یا روی آن چسبانده می شود که دائمی است. و فرد قادر نیست که یک تاج ثابت را برای تمیز کردن بردارد. می توان گفت این نوع تاج بسیار قوی تر و پایدار تر از یک تاج قابل جابه جایی است.

کاشت ایمپلنت دندان در طی چندین بازدید از مطب با فاصله چند هفته یا چند ماهه و بین هر یک از بازدید ها صورت می گیرد و بسته به این موضوع است که دندانپزشک شما چه کاری باید انجام دهد.

ایمپلنت برای چه افرادی مناسب نمی باشد؟

  • در صورتی که کاندید مورد نظرسابقه انجام شیمی درمانی یا رادیوتراپی را داشته باشد و یا این که در حال حاضر این درمانه را انجام می دهند، باید گفت که احتمال موفقیت درمان کمتری را دارند.
  • افرادی که مبتلا به پوکی استخوان و بیماری هایی مانند آن هنوز اطمینان و اطلاعاتی مشخص نشده و تاثیر آن در کارکرد و ماندگاری آن مشخص نیست.

برای انجام  ایمپلنت سالم بودن لثه فرد مراجعه کننده بسیار مهم است و به غیر از آن باید استخوان های فک قدرت و استحکام کافی برای نگهداری آن را داشته باشند.

افرادی که سیگار مصرف می کنند کاندیدای مناسبی برای انجام عمل ایمپلنت نیستند و دندانپزشک از درمان فرد خودداری می کند چرا که مصرف سیگار و مواد مخدر باعث کاهش موفقیت درمان می گردد.

چنانچه فردی بخواهد تمامی دندان هایش را به روش کاشت دندان انجام دهد درفک بالا به شش تا هشت و در فک پایین به چهار تا شش ایمپلنت نیاز دارد.

در صورت استفاده از داروهایی که در آن ها از مشتقات بیس فسفونات نیز استفاده شده است، توصیه می شود که از این درمان استفاده نکنند.

هزینه ایمپلنت دندان چقدر می باشد؟

سوال بسیاری از کاندیدای ایمپلنت دندان این است که هزینه ایمپلنت دندان چقدر است؟ باید گفت این سوال تنها با ویزیت پزشک جواب داده می شود و درابتدای کار پاسخ به این سوال بسیار دشوار خواهد بود. دندانپزشک برای پاسخ به این سوال باید نیاز واقعی بیمار را بسنجد  و تنها در این صورت قادر به برآورد هزینه حقیقی خواهد بود. اما به طور کلی این درمان بسته  به نوع ایمپلنت و کمپانی سازنده می باشد که از ۳.۵ میلیون تا ۷ میلیون هزینه آن متغیر است.

در بیشتر موارد قیمت بستگی به عوامل بسیار دیگری هم دارد که شامل:

عواملی مانند: کیفیت، مقدار و محل استخوان می باشد.

زمانی که عرض و ارتفاع استخوان در محلی که قرار می گیرد کافی باشد، نیازی به هزینه اضافی نیست، اما در صورتی که استخوان دچار تحلیل شده باشد و یا شکل و اندازه آن کافی نباشد نیاز به پیوند استخوان خواهد بود در این صورت  این مسئله می تواند هزینه درمان را افزایش دهد.

دکتر ندا هادی، دندانپزشک زیبایی در تهران ، با استفاده از تجهیزات مدرن و روش های نوین عرصه  دندانپزشکی آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشند. راه های برقراری ارتباط:

شماره های تماس: 02122869840  –  26702787

صفحه اینستاگرام 

سخن آخر

ایمپلنت و یا کاشت دندان می تواند جایگزین بسیار خوبی برای افرادی که دندان های خود را به طورکل از دست داده اند باشد. اگر بهترین دندانپزشک ایمپلنت دندان به شما تشخیص دهد  که شما یک کاندید خوب برای ایمپلنت دندانی می باشید، باید مراحل ایمپلنت دندان را طی چند ماه انجام دهید. اگر چه این مسئله سخت و ناخوشایند است اما این موضوع را در نظر بگیرید که این ایمپلنت ها سال ها عمر خواهند کرد وبه شما اعتماد به نفس می بخشد، شما می توانید لبخند زیبا را به خود بازگردانید.

دکتر ندا هادی

خانم دکتر ندا هادی جراح و دندانپزشک زیبایی در سال 1386 فارغ التحصيل شده اند و در طول دوره تحصيل جزء رتبه هاى برتر دانشگاه بودند. از سال ١٣٨٧ مطب خود را اندازى كردند و پانزده سال سابقه فعالیت در مطب دارند. ایشان همچنین موفق به اخذ تعداد زيادى گواهينامه ( سرتيفيكت) از معتبرترين مراكز دانشگاهى داخل و خارج كشوردر زمينه هاى مختلف دندانپزشكى مثل زيبايى ، پروتز ، ايمپلنت و جراحى لثه شده اند.

پاسخ

مدت زمان مطالعه ۷ دقیقه
Call Now Button
مسیر یابی با Waze