امتیاز دهید :
هزینه هر واحد ایمپلنت دندان چقدر است؟

هزینه هر واحد ایمپلنت دندان چقدر است؟

همه ما می دانیم که ایمپلنت دندان از دسته خدمات دندانپزشکی ای است که به نسبت دیگر خدمات زیبایی دندان از بهای بالاتری برخوردار است. شاید بتوان حساسیت انجام آن و تجهیزات و موادی که در این نوع زیبایی استفاده می شود را دلیلی بر بالا بودن قیمت آن دانست. اگر از دسته افرادی هستید که به علت سختی استفاده از پروتزهای دندانی از آن ها خسته شده اید، خواندن این مطلب را از دست ندهید. در ادامه به نکاتی که باید در انتخاب ایمپلنت دندان به آن توجه کنید و عوامل تاثیر گذار بر هزینه آن را خواهید خواند. با ما همراه باشید تا در این زمینه اطلاعات مفیدی کسب کنید…

ایمپلنت-زیبایی-دندان
ایمپلنت-دندان

ایمپلنت دندان چیست؟

چنانچه دندان های خود را از دست داده اید و می خواهید سلامت و زیبایی را به دندان های خود بازگرانید، ما روش ایمپلنت دندان را به شما پیشنهاد می کنیم. ایمپلنت در داخل استخوان فک شما جایگذاری می شود و در مدت زمان کوتاهی با آن پیوند می خورد. این کار توسط بهترین دندانپزشک زیبایی انجام می شود. پس از جوش خوردن ایمپلنت با استخوان فک شما، توسط اباتمنت تاج دندان نیز روی آن کار گذاشته می شود.

مزایای ایمپلنت دندان

همانطور که اشاره کردیم انتخاب ایمپلنت دندان برای جایگزین شدن دندان از دست رفته به نسبت پروتز های دندان بسیار ارجح تراست. اما چرا؟

  • پروتز های دندانی امکان دارد باعث التهاب و زخم شدن لثه ها شود.
  • مدت زمان زیادی را می طلب تا روی لثه شما فیکس شود
  • در ابتدا ممکن است شما را خسته کرده و باعث شود آن ها را دربیاورید.
  • ممکن است هنگام غذا خوردن شما را اذیت کند.
  • ترمیم ان ها احتیاج به صرف هزینه و زمان دارد.
  • این امکان نیز وجود دارد که حساسیت دندان و لثه ها را به وجود آورد.
  • در پروتز دندان فرد باید دندان سالمی داشته باشد تا پروتز با تکیه بر آن بتواند نقش دندان از دست رفته را ایفا کند. اما در ایمپلنت دندان، دندان کاشته شده نه تنها به تکیه گاه احتیاج ندارد بلکه می تواند از دندان ها کناری نیز محافظت کند.

این ها تنها برخشی از دلایل مزیت ایمپلنت دندان بر پروتز دندان است.

هزینه ایمپلنت دندان

هزینه ایمپلنت دندان بر اساس عوامل مختلفی تعیین می شود از جمله: برند و نوع ایمپلنت، دستمزد و مهارت پزشک، وضعیت استخوان فک، تعداد دندان هایی که به ایمپلنت نیاز دارند، نیاز یا عدم نیاز فرد به بازسازی استخوان، شرکت سازنده، کلینیک دندانپزشکی و …

گرچه  در صورت استفاده از ایمپلنت دندان، متوجه کیفیت ان شده اید، اما برخی افراد به دلیل هزینه ازلذت بردن از مزایای بی نظیر ایمپلنت دندان محروم مانده اند. با این حال ممکن است با دانستن علت بالا بودن هزینه ایمپلنت برای امتحان آن ترغیب شوند:

برند ایمپلنت دندان: با گسترش خدمات زیبایی مواد اولیه آن ها نیز در بازار دچار کمبود می شود، لذا دسته ای از افراد برای جبران این کمبود مواد درجه پایین تر را وارد می کنند و دندانپزشکان غیر حرفه ای برای اینکه مراجعه کنندگان بیشتری داشته باشند با استفاده از این فضا قیمت ایمپلنت را پایین آورده و از ایمپلنت های معمولی و سطح پایین استفاده می کنند.همین امر باعث شده در صورت ایجاد مشکل برای بیمار به دلیل نبود ضمانت موارد مصرفی هزینه زیادی برای کاشت مجدد  به بیمار شود.

ایمپلنت های با ضمانت: در برخی مواقع با وجود استفاده از ایمپلنت مرغوب و بهره مندی از بهترین دندانپزشک زیبایی  ممکن  است ایمپلنت در جای خود جوش نخورد. در این صورت اگر ایمپلنت شما ضمانت داشته باشد، می توانید از مزایای ایمپلنت بدون هزینه برای جایگزینی استفاده کنید.

متخصص ایمپلنت: از برند سازنده ایمپلنت که بگذریم، تخصص دندانپزشک جز لاینفک عامل تاثیر گذاری بر قیمت این خدمات است. چراکه اگر مواد نیز خوب و مرغوب باشد اما دندانپزشک کاردان نباشد، نتیجه همان می شود در مورد بالا به آن اشاره شد، یعنی باید به فکر تعویض بود. اگر دندان پزشک تخصص اکاشت ایمپلنت را نداشته باشد باید شما هزینه بی تجربگی او را بپردازید. بنابراین بهترین دندانپزشک و به طور منحصر بهترین دندانپزشک ایمپلنت دندان را انتخاب کنید.

عدم توجه تبلیغات کاذب: قطعا تا به حال به تبلیغاتی که یا برای شما پیامک می شود و یا در خیابان به عنوان برگه ای به شما داشته می شود برخورد کرده اید. قیمت های پایین این تبلیغات خبر از کیفیت خدمات آن دندانپزشکی میدهد. در مواقعی هم قیمت مواد را می نویسند و زمانی که پا به دندانپزشکی می گذارید، می بینید قیمتی که شما را مجذوب کرده، قیمت واقعی نبوده و با اضافه شدن خدمات جانبی افزایش می یابد.

بنابراین تصمیم گیری خود را منوط به پیدا کردن بهترین دندانپزشک کنید و با تحقیق، سرچ و پرس و جو این کار را انجام دهید.

هزینه های جانبی

ممکن است نیاز باشد که برای ایمپلنت درمان های دیگری نیز انجام شود از جمله کشیدن دندان در ناحیه ایمپلنت، بازسازی و پیوند استخوان فک، افزایش تعداد پایه های ایمپلنت، افزایش عرض استخوان فک، جراحی سینوس لیفت و … که می تواند بر هزینه نهایی بیافزاید.

هزینه ایمپلنت دندان با بیمه

نیازی نیست نگران هزینه ایمپلنت دندان باشید، زیرا شرکت های بیمه متعددی وجود دارند که می توانند این هزینه ها را بر اساس قوانین و شرایط خاص خود تامین نمایند. بیمه تکمیلی، از جمله بیمه های درمانی است که ایمپلنت را تحت پوشش قرار می دهد و بر اساس نوع قرار داد، سقف مشخصی از هزینه را تقبل می نماید و شما از این طریق می توانید هزینه های مربوط به دندانپزشکی خود را کاهش دهید.

دکتر ندا هادی

خانم دکتر ندا هادی جراح و دندانپزشک زیبایی در سال 1386 فارغ التحصيل شده اند و در طول دوره تحصيل جزء رتبه هاى برتر دانشگاه بودند. از سال ١٣٨٧ مطب خود را اندازى كردند و پانزده سال سابقه فعالیت در مطب دارند. ایشان همچنین موفق به اخذ تعداد زيادى گواهينامه ( سرتيفيكت) از معتبرترين مراكز دانشگاهى داخل و خارج كشوردر زمينه هاى مختلف دندانپزشكى مثل زيبايى ، پروتز ، ايمپلنت و جراحى لثه شده اند.

پاسخ

مدت زمان مطالعه ۵ دقیقه
Call Now Button
مسیر یابی با Waze