امتیاز دهید :
کامپوزیت دندان های جلو و مزایای آن

کامپوزیت دندان های جلو و مزایای آن

کامپوزیت دندان های جلو برای افرادی که تنها خواستار افزایش زیبایی لبخند خود و صرفه جویی در هزینه می باشند، مناسب می باشد. بسیاری از افراد از دندان های خود ناراضی بوده و به دلیل مشکلاتی از قبیل رنگ کدر و زرد دندان ها، شکستگی یا ترک خوردگی دندان های جلو و … از صحبت کردن و خندیدن در میان جمع پرهیز کرده و اعتماد به نفس آن ها کاهش پیدا می کند، بنابراین درصدد برطرف کردن آن می باشد و بدین منظور از کامپوزیت دندان های جلو استفاده خواهند کرد.

کامپوزیت-دندان-های-جلو-و-مزایای-آن

در این مقاله به طور کامل در مورد کامپوزیت دندان های جلو و مزایای آن صحبت خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید.

کاندیدای کامپوزیت دندان های جلو

این روش برای افرادی که دارای شرایط زیر می باشند، مناسب است:

  • افرادی که بین دندان های جلوی آن ها فاصله است.
  • افرادی که دندان های جلوی آن ها نامرتب می باشد.
  • افرادی که دندان های جلوی آن ها تغییر رنگ داده است و کدر و زرد شده است.
  • افرادی که خواستار زیبایی طرح لبخند خود هستند.
  • افرادی که انتظارات منطقی از نتیجه انجام این روش دارند.
  • افرادی که در دندان های جلویی آن ها شکستگی و یا ترک خوردگی وجود دارد.
  • افرادی که به دنبال سفید کردن دندان های جلوی خود هستند.

نحوه انجام کامپوزیت دندان های جلو

 برای برخی از افراد این سوال پیش می آید که آیا نصب کامپوزیت های دندان های جلو با دندان های عقبی تفاوتی دارد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که خیر تفاوتی ندارد و برای نصب آن باید افراد رنگ کامپوزیت ها توسط فرد طبق سلیقه وی انتخاب شده و سپس بعد از تمیز کردن دندان ها و صاف و صیقلی کردن سطج دندان توسط دندانپزشک اقدام به قرار دادن روکش های کامپوزیت بر روی دندان خواهد کرد.

نحوه-انجام-کامپوزیت-دندان-های-جلو

در انتها نیز برای مستحکم سازی کامپوزیت ها از نور آبی استفاده خواهد شد این روش نیز به مانند کامپوزیت در یک مرحله و یک جلسه قابل انجام است و فرد می تواند بلافاصله بعد از نصب نتیجه را مشاهده کرده و از زیبایی دندان های خود لذت ببرد.

مزایای کامپوزیت دندان های جلو

این روش دارای مزیت های بی شماری می باشد که در ادامه تمام مزایای آن را بررسی خواهیم کرد، پس با ما همراه باشید.

مزایای-کامپوزیت-دندان-های-جلو

رفع کدری و زردی دندان های جلو

به مرور زمان و با افزایش سن دندان ها به دلیل مصرف برخی از داروها، نوشیدنی هایی نظیر قهوه، چای  و… و همینطور استعمال سیگار و دخانیات موجب تغییر رنگ خواهند شد و این موضوع بیشتر در دندان های جلو نمایان خواهد شد و موجب ناراحتی افراد می شود، با انجام روش کامپوزیت ونیر برای دندان های جلو می توان موجب سفید شدن و تغییر رنگ دندان های جلو شد.

بهبود لبخند افراد

یکی از موضوعاتی که منجر به ناراحتی افراد و کاهش اعتماد به نفس آن ها می شود، نامرتبی در دندان های جلو می باشد که افراد را در هنگام صحبت کردن و لبخند زدن خجالت زده خواهد کرد. بنابراین یکی از مزیت های کامپوزیت دندان های جلو بهبود لبخند افراد می باشد و دیگر می توانند پس از نصب آن به راحتی لبخند زده و خجالت نکشند.

درمان آسیب های دندانی

یکی دیگر از مزیت های این روش برطرف کردن و درمان انواع آسیب های دندانی مانند شکستگی یا ترک خوردگی مینای دندان های جلویی و یا فاصله میان دندان های جلویی می باشد.

نتیجه فوری

از مزیت های مهم این روش سریع و فوری به نتیجه رسیدن آن می باشد، چرا که روش های درمانی و زیبایی دیگر در دندانپزشکی به طور معمول نیازمند صبر و حوصله برای مشاهده نتیجه می باشند اما روش کامپوزیت دندان های جلو در یک جلسه انجام شده و همان لحظه می توان نتیجه آن را مشاهده کرد.

بدون درد

این روش از آنجایی که به طور معمول نیازی به تراشیدن مینای دندان ندارد، بدون درد بوده و به دلیل استفاده از بی حسی موضعی فرد دردی را در حین انجام این روش احساس نخواهد کرد.

هزینه مناسب

کامپوزیت دندان های جلو به دلیل اینکه تعداد کمتری از دندان ها کامپوزیت می شوند، دارای هزینه مناسب تری نسبت به کامپوزیت کل دندان ها می باشد و به افرادی که تنها به دنبال زیبا شدن لبخند خود می باشد توصیه می شود که از این روش استفاده کنند.

ماندگاری مطلوب

کامپوزیت ها در صورتی که مراقبت های آن به درستی رعایت شود دارای طول عمر مناسب و مطلوبی می باشد و معمولا در حدود 7 سال عمر خواهد کرد.

طول-عمر-کامپوزیت-دندان-های-جلو-چقدر-است؟

قابل ترمیم و تعویض

از جمله مزیت های مهم این روش تعویض و ترمیم آن در صورتی که دچار مشکلاتی از قبیل ترک خوردگی، افتادن و یا شکستگی بشود، می باشد.

عوارض کامپوزیت دندان های جلو

این روش با اینکه دارای مزیت های بی شماری می باشد، ولی عوارض و معایبی را نیز به همراه دارد که در صورتی که توسط بهترین دندانپزشک زیبایی این روش انجام شود این عوارض به حداقل خواهند رسید.

عوارض احتمالی عبارتند از:

  • حساس شدن دندان ها به سرما و گرما یکی از عوارض موقت می باشد که بعد از مدتی برطرف خواهد شد.
  • تطابق نداشتن رنگ کامپوزیت های دندان های جلویی با دندان های مجاور آن نیز یکی از عوارض می باشد که در صورت انتخاب نادرست رنگ روکش و نامناسب بودن آن با رنگ سایر دندان ها برای افراد پیش خواهد آمد.
  • تغییر رنگ دندان های کنار دندان های کامپوزیت شده بعد از نصب به مرور زمان

نکات مراقبتی بعد از کامپوزیت دندان های جلو

مراقبت از کامپوزیت دندان های جلو هیچ تفاوتی با نکات مراقبتی کامپوزیت ها ندارد و برای دریافت نتیجه مطلوب از این روش توصیه می شود این مراقبت ها به درستی رعایت شوند.

مراقبت-های-بعد-از-کامپوزیت-دندان-های-جلو

سوالات متداول کامپوزیت دندان های جلو

سخن پایانی

همانطور که در ابتدای مقاله ذکر کردیم، افرادی که دارای مشکلاتی در دندان های جلویی خود هستند و تنها خواستار بهبود طرج لبخند خود می باشند می توانند از کامپوزیت دندان های جلو استفاده کنند که موجب صرفه جویی در هزینه و همینطور افزایش زیبایی لبخند افراد خواهد شد. تنها باید به این نکته توجه داشت که برای دریافت نتیجه مطلوب به بهترین دندانپزشک مراجعه کرد.

دکتر ندا هادی

خانم دکتر ندا هادی جراح و دندانپزشک زیبایی در سال 1386 فارغ التحصيل شده اند و در طول دوره تحصيل جزء رتبه هاى برتر دانشگاه بودند. از سال ١٣٨٧ مطب خود را اندازى كردند و پانزده سال سابقه فعالیت در مطب دارند. ایشان همچنین موفق به اخذ تعداد زيادى گواهينامه ( سرتيفيكت) از معتبرترين مراكز دانشگاهى داخل و خارج كشوردر زمينه هاى مختلف دندانپزشكى مثل زيبايى ، پروتز ، ايمپلنت و جراحى لثه شده اند.

پاسخ

مدت زمان مطالعه ۶ دقیقه
Call Now Button
مسیر یابی با Waze