امتیاز دهید :
جراحی لثه برای کامپوزیت دندان

جراحی لثه برای کامپوزیت دندان

جراحی لثه برای کامپوزیت دندان، امکان دارد به دلیل برخی از مشکلات قبل از انجام این روش نیاز باشد، همانطور که می دانید کامپوزیت دندان برای افزایش زیبایی دندان ها و همینطور لبخند افراد انجام می شود، ولی در صورتی که مشکلاتی در لثه وجود داشته باشد باعث می شود تا از این زیبایی کم شود به همین دلیل میتوان با جراحی لثه این مشکلات را برطرف کرده و لبخند افراد را زیباتر کرد.

جراحی-لثه-برای-کامپوزیت-دندان

در این مقاله به طور کامل در مورد این مورد و علت انجام آن صحبت خواهیم کرد، پس تا پایان مقاله همراه ما باشید.

علت جراحی لثه برای کامپوزیت دندان

برای برخی از افراد این سوال پیش می آید که به چه علت باید قبل از کامپوزیت این جراحی انجام شود؟ باید در پاسخ به این سوال گفت که برای همه مراجعه کنندگان جراحی لثه ضرورت ندارد و تنها برای افرادی که دارای نواقص و مشکلاتی در لثه های خود هستند نیاز می باشد.

در  برخی از افراد خط لثه ی آن ها یا از حد معمول خود بالاتر یا پایین تر قرار دارد که موجب شده تا از ظاهر لثه های خود راضی نباشند و درصدد برطرف کردن آن باشند. باید به این نکته اشاره کرد که ناهمواری در لثه ها موجب می شود تا دندان ها بزرگتر یا کوچکتر نشان داده شوند و لبخند افراد را تحت تاثیر قرار دهد، بنابراین توصیه می شود قبل از انجام کامپوزیت جراحی لثه یا همان کانتورینگ لثه را انجام دهند و به صورت جذاب فرم داده شود.

چه افرادی باید جراحی لثه برای کامپوزیت را انجام دهند؟

همانطور که در بالاتر ذکر کردیم، جراحی لثه برای افرادی که لثه های آن ها فرسوده و دچار مشکل شده است یا عقب رفته است و به اصطلاح دچار تحلیل لثه شده اند، نیاز می باشد، در ادامه کاندیدای مناسب این جراحی را ذکر خواهیم کرد.

  • افراد مبتلا به لبخند لثه ای
  • افراد مبتلا به تحلیل لثه
  • افرادی که به عارضه دندان قروچه مبتلا هستند.
  • افرادی که التهاب لثه دارند.
  • افرادی با رشد بیشاز حد فک بالا
  • افرادی که دچار پوسیدگی و شکستگی هستند و باید بازسازی لثه انجام دهند.
  • افرادی که به انحراف خط لثه دچار هستند.
  • افرادی که مبتلا به انقباض لثه هستند.
  • افرادی که لثه ی اضافی دارند.

نحوه انجام جراحی لثه برای کامپوزیت دندان

در صورتی که نیاز به جراحی لثه جهت کامپوزیت کردن دندان ها باشد، قبل از هر چیزی ابتدا فرد تحت بی حسی موضعی قرار گرفته تا در طول درمان دردی را احساس نکند.

پس از بی حسی موضعی نیز با توجه به مشکل لثه یکی از انواع جراحی لثه برای اصلاح مشکلات انتخاب شده و انجام خواهد شد. در ادامه روش هایی که جهت جراحی لثه وجود دارد را بررسی خواهیم کرد.

نحوه-انجام-جراحی-لثه-برای-کامپوزیت-دندان

معمول ترین روشی که برای جراحی لثه وجود افزایش طول تاج است که در این روش در واقع لثه اضافی حذف شده و موجب خواهد شد تا بین اندازه دندان و لثه تناسب برقرار شود.

یکی دیگر از روش های جراحی لثه قبل از کامپوزیت، کشیدن ثه یا میکروگرافت لثه است. همچنین می توان برای جراحی لثه و بهبود ظاهر لثه از ژنژیوکتومی که در واقع حذف دیواره پاکت پریودنتال است استفاده کرد و این روش بیشتر برای افراد مبتلا به التهاب لثه انجام خواهد شد.

برای از بین بردن فاصله بین لثه و دندان نیز می توان از کاهش پاکت لثه استفاده کرد که در نهایت منجر به تمیز شدن عمق ناحیه و همینطور جلوگیری از عفونت خواهد شد.

نکات مراقبتی بعد از جراحی لثه برای کامپوزیت

برای دریافت نتیجه مطلوب از چراحی نیاز است تا مراقبت های توصیه شده توسط بهترین دندانپزشک زیبایی رعایت شود که این نکات مراقبتی عبارتند از:

✅ مصرف داروهای ضد درد برای کاهش درد و احساس ناراحتی در لثه ها

✅ مصرف غذاهای نرم تا بهبودی کامل

✅ خودداری از مصرف غذاهای بسیار گرم یا بسیار سرد برای جلوگیری از تحریک دندان ها و لثه ها

✅ رعایت بهداشت دهان و دندان

✅ به آرامی مسواک زدن و همینطور نخ دندان کشیدن تا زمان بهبودی کامل برای جلوگیری از خونریزی

✅ استفاده از دهانشویه برای شست و شوی دهان جهت از بین بردن میکروب ها

✅ خودداری از مصرف غذاهای تند و ترش برای جلوگیری از تحریک لثه

سوالات متداول جراحی لثه برای کامپوزیت

آیا  جهت انجام جراحی لثه قبل از کامپوزیت می توان از لیزر استفاده کرد؟

بله، در صورتی که کلینیک دندانپزشکی و مطب دندانپزشکی به روزترین دستگاه ها را در اختیار داشته باشد می توان از لیزر برای این جراحی استفاده کرد و این روش نیازی به بخیه نداشته و همینطور احتمال خونریزی و دوران نقاهت آن بسیار کم است.

آیا امکان دارد در جراحی لثه جهت کامپوزیت لثه برداشته شود؟

همانطور که ذکر کردیم این جراحی به علت های مختلفی قبل از کامپوزیت انجام می شود و این مورد نیز به علت انجام این جراحی بستگی دارد، امکان دارد نیاز باشد تا بخشی از لثه برداشته شود که بدین منظور جراح مقدار برداشت لثه و مقدار تغییرات ایجاد شده را برای مراجعه کننده توضیح خواهد داد.

هزینه جراحی لثه قبل از کامپوزیت چقدر است؟

هزینه این جراحی به عوامل مختلی از قبیل موقعیت مکانی مطب، تجربه و مهارت دندانپزشک، تجهیزات مطب، نوع روش جراحی و … بستگی دارد، بنابراین برای اطلاع دقیق از هزینه این جراحی باید به دندانپزشک باتجربه و بامهارتی مراجعه نمایید تا تحت معاینه قرار بگیرید.

آیا امکان برگشت لثه به حالت قبل بعد از جراحی وجود دارد؟

خیر، از آنجایی که تغییرات ایجاد شده دائمی هستند و ماندگاری بالایی دارند و امکان برگشت لثه ها به حالت قبل وجود نخواهد داشت.

سخن پایانی

در این مقاله به طور کامل در مورد جراحی لثه برای کامپوزیت و دلایل انجام آن صحبت کردیم و به این نتیجه رسیدیم که انجام این جراحی ضرورتی برای تمام افراد متقاضی کامپوزیت نداشته و تنها برای افرادی که دارای مشکلاتی در لثه ی خود هستند و در واقع دچار لبخند لثه ای هستند توصیه می شود، چرا که موجب افزایش لبخند افراد بعد از کامپوزیت خواهد شد.

تنها به این نکته توجه داشته باشید که برای انجام آن به دندانپزشک باتجربه وبامهارتی مراجعه نمایید.

دکتر ندا هادی

خانم دکتر ندا هادی جراح و دندانپزشک زیبایی در سال 1386 فارغ التحصيل شده اند و در طول دوره تحصيل جزء رتبه هاى برتر دانشگاه بودند. از سال ١٣٨٧ مطب خود را اندازى كردند و پانزده سال سابقه فعالیت در مطب دارند. ایشان همچنین موفق به اخذ تعداد زيادى گواهينامه ( سرتيفيكت) از معتبرترين مراكز دانشگاهى داخل و خارج كشوردر زمينه هاى مختلف دندانپزشكى مثل زيبايى ، پروتز ، ايمپلنت و جراحى لثه شده اند.

پاسخ

مدت زمان مطالعه ۵ دقیقه
Call Now Button
مسیر یابی با Waze