لق شدن دندان در بزرگسالی

تا اسم لق شدن دندان به میان می آید اولین چیزی که به ذهن خطور می کند دوران کودکی و لق شدن دندان های شیرمان است، آن چهره با نمک و شیرینی که از یکی درمیان نبودن دندان هایمان به یاد داریم فراموش نشدنی است. این اتفاق در آن سن بسیار برایمان طبیعی بود و می دانستیم که اصلا جای نگرانی نیست چرا که دیر یا زود دندان جدید در می آوریم. اما یک لحظه فکر کنید که در 24 سالگی یا بیشتر دندان هایمان لق شود این فکر که قرار نیست جایگزینی برای آن ها باشد دلهره را به جانمان می اندازد. شما هم می دانستید که این مشکل واقعا وجود دارد ؟ واقعیت این است که  برخی افراد به دلایلی در سنین بالا لق شدن دندان هایشان تجربه می کنند، اما لقی دندان در کودکی کجا و در بزرگسالی کجا آن لذت است  و این یکی دلهره .

اگر می خواهید درباره این بیماری بیشتر بدانید شما را دعوت می کنیم صحبت های دکتر ندا هادی جراح و دندانپزشک زیبایی را در این باره دنبال کنید:

لق شدن دندان در بزرگسالی

علت لق شدن دندان ها در بزرگسالی

لق شدن دندان ها در بزرگسالی عموما به این علت اتفاق می افتد که دندان ها اتصالات خود را با استخوان و لثه از دست داده و از این روافراد را حین خوردن و جویدن دچار مشکل می کند.

گاهی ممکن است به دلیل تکثیر بیش از حد باکتری های دهان، لثه دچار التهاب شده و فرد در معرض بیماری های لثه قرارگیرد و همین امر موجب تحلیل رفتن استخوان محافظ دندان شود که در نتیجه، لق شدن دندان را در پی خواهد داشت. این اتفاق حتی می تواند برای دندان های سالم نیز بیفتد.

اگر بیماران دچار سابقه خانوادگی و ژنتیکی این بیماری باشد، قاعدتا بیش از دیگران احتمال ابتلا به این بیماری را دارند.

افراد دیابتی بیش از دیگران در معرض آسیب این بیماری قرار دارند . باید توجه داشته باشید که عفونت  دندان، برای بیمارانی با ناراحتی های قلبی، دیابت و بانوان باردار خطرات مضاعفی را به همراه خواهد داشت.

روکش دندان درد دارد؟

اما عاملی که بیش از هر عامل دیگر علت لق شدن دندان در بزرگسالی در نظر گرفته می شود، سن است. افراد در سنین 30 تا 40 سال بیشتر در معرض این بیماری ر قرار دارند.

دکتر ندا هادی، دندانپزشک زیبایی در تهران ، با استفاده از تجهیزات مدرن و روش های نوین عرصه  دندانپزشکی آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشند. راه های برقراری ارتباط:

شماره های تماس: 02122869840  –  26702787

صفحه اینستاگرام

چه موقع باید به دندانپزشک مراجعه کنید؟

این نکته حائز اهمیت است که اگر دچار خونریزی های مکرر و یا درد به هنگام مسواک زدن هستید، باید این علائم را جدی بگیرید و قبل از ایجاد عفونت، به بهترین دندانپزشک مراجعه نمایید.

افراد سیگاری باید بدانند سیگار کشیدن موجب عفونت دندان شده و خونریزی ای را که از علائم هشدار دهنده این بیماری است را پنهان می کند . این یعنی اطلاع دیر هنگام برا ی درمان لق شدن دندان.

درمان لقی دندان

اگر لقی دندان شدید باشد باید از لاین جراحی برای حفظ دندان استفاده کرد. که انواع آن عبارت اند از :

پیوند استخوان

اگر لقی دندان به علت تحلیل و تخریب استخوان باشد، جراح  با پیوند به وسیله استخوان دیگر جاهای بدن و یا بهر بردن از مواد خاص پیوند دندان لق شده را ثابت  نگاه خواهد داشت.

اسپلینت

اگر دندان از لثه جدا نشده باشد . جراح می تواند از تکه فلزی برای نگه داشتن دو دندان کنار هم  استفاده کند . در این روش در واقع دندان های کناری نقش تکیه گاه را ایفا می کنند.

جراحی فلپ لثه

در این روش جراح شکافی را روی لثه ایجاد کرده و لثه را بر داشته تا بتواند درمان روت پلنینگ و اسکیلینگ را انجام دهد.

تنظیم فک

گاهی لق شدن دندان به علت دندان قروچه است، که در این صورت با تراشیدن مینای دندان، دندان را کوتاه کرده تا دندان ها به هم سابیده نشده و ایجاد لقی نکند.

گارد دندان

برخی افراد در حین خواب عادت به دندان قروچه دارند، آن ها می توانند با استفاده از گارد دهان در هنگام خواب از لق شدن دندان هایشان جلوگیری کنند.