بهترین سن برای جراحی دندان عقل

دندان عقل دندانی است که بعد از سن 18 سالگی در می آید برخی مواقع هم در فک شما است. بنابراین برای بسیاری از افراد سوالاتی از این قبیل پیش می آید:

آیا دندان عقل باید کشیده شود؟

بهترین سن برای جراحی دندان عقل چه زمانی است؟

در ادامه با ما همراه باشید تا در این رابطه مطالبی را برای شما ارائه نماییم.

آیا دندان عقل باید کشیده شود؟

در صورتی که دندان عقل در جای صحیح خود درآید و شما دسترسی برای تمیز کردن آن دارید نیازی نیست کشیده شود ولی در صورتی که به دندان عقل دسترسی نداشته باشید و نتوانید آن را با مسواک تمیز کنید باعث می شود میکروب ها در آنجا بمانند و سبب شوند تا بقیه دندان ها و لثه شما از بین برود. همچنین در صورتی که دندان عقل درد دارد یا نصفه درآمده است نیاز است برای کشیدن دندان عقل به دندانپزشک زیبایی مراجعه کنیم.

همچنین در صورتی که علت های ارتودنسی وجود نداشته باشد بهتر است اجازه دهید دندان عقل از زیر لثه به طور کامل بیرون بیاید تا کشیدن آن راحت تر شود که در این صورت احتیاج به جراحی دندان عقل به صورت گسترده نیست بنابراین بهتر است اجازه دهید تا دندان عقل به طور کامل خارج شود مگر اینکه متخصص ارتودنسی لازم بداند که زودتر دندان عقل خارج شود تا ردیف دندان های شما کامل شود در این صورت ممکن است با جراحی خارج شود.

طبق تحقیقات صورت گرفته بهترین سن برای جراحی دندان عقل پیش از 20 سالگی می باشد زیرا در این سنین میزان عوارض و درد آن کمتر است.

برای مشاوره و تعیین وقت قبلی از دکتر ندا هادی دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی، با شماره های زیر و پیج اینستاگرام ارتباط برقرار کنید. شماره های تماس : 021 22869840 – 021 26702787

روش کشیدن دندان عقل

کشیدن دندان عقل بسته به شرایط دندان به دو صورت عادی و جراحی انجام می گیرد. در صورتی که دندان عقل به طور کامل رشد کرده باشد و تاج آن کاملا مشخص باشد روش کشیدن دندان عقل مانند سایر دندان ها می باشد اما در صورتی که دندان عقل به طور نیمه نهفته یا نهفته باشد نیاز است از طریق جراحی کشیده شود.

طول عمر کامپوزیت دندان چقدر است؟

بهترین سن برای جراحی دندان عقل

گاهی اوقات دندان عقل خود را به صورت نهفته یا نیمه نهفته نشان می دهد زیرا با رشد فرد و کوچک شدن فک او، فضای لازم برای رشد دندان عقل محدود می شود و می تواند مشکلاتی را برای فرد ایجاد نماید.

در اغلب موارد خارج کردن دندان عقل به صورت عادی امکان پذیر نیست و باید جراحی دندان عقل انجام گیرد. در صورتی که دندان عقل پوسیده شود باید کشیده شود زیرا می تواند منجر به پوسیدگی و عفونت دندان های دیگر شود.

همچنین از آنجایی که دندان عقل در انتهای ردیف دندان ها قرار گرفته است و فضای کافی برای رشد ندارد می تواند به دندان های مجاورش فشار وارد کند و باعث کج در آمدن آنها شود.

مراقبت های پس از جراحی دندان عقل

• پس از جراحی دندان عقل طرز استفاده از داروهای مسکن را از دندانپزشک خود بپرسید.
  • به منظور کاهش تورم و درد بر روی صورت و در ناحیه جراحی از کمپرس یخ استفاده نمایید.
  • استفاده از محلول ضد عفونی کننده، آب نمک به منظور کاهش تورم و درد
  • اجتناب از ورزش تا چندین روز پس از جراحی دندان عقل
  • بهتر است تا چند روز اول غذاهای سفت نخورید و خوراکی هایی مانند سوپ یا رشته فرنگی نرم بیشتر میل کنید.

در نهایت می توان گفت که دندان عقل در صورت پوسیدگی باید کشیده شود زیرا در غیر این صورت می تواند موجب پوسیدگی دندان های مجاور و عفونت دهان شود. همچنین بهترین سن برای کشیدن و جراحی دندان عقل زیر 20 سالگی است زیرا در این دوران میزان عوارض و درد آن بسیار کمتر است.

برخی خدمات دکتر ندا هادی:

مراقبت های بعد از جراحی دندان

نحوه مراقبت از دندان ها